The Dubai Land Department reported more than AED870 million worth of property was sold during Cityscape Global

Local🕔 15 October 2017

RECORDED OFF-PLAN SALES AT CITYSCAPE GLOBAL TOP AED870 MILLION

More than 45,000 participants attended Middle East’s leading real estate property showcase

Dubai, 12 October, 2017: The Dubai Land Department has reported that sales of off-plan properties at this year’s Cityscape Global totalled more than AED870 million, with a steady stream of sales expected in the coming month off the back of the event’s success, which the show organisers report welcomed 45,500 participants during the three days, a growth of almost 20 per cent year on year.

The region’s largest real estate and investment event, which concluded on Wednesday 13 September, saw the introduction of on-site sales for all UAE projects, and hosted hundreds of prominent local and international companies offering an array of exclusive deals.

Tom Rhodes, Exhibition Director for Cityscape Global said: “It was encouraging to see such an influx of participants this year, and with the number of deals being made on-site, and it was evident to see that the attractive offers, and flexible payment plans being promoted by exhibitors appealed to all visitors at the show.”

Informa, the event organisers, noted that 66% of the surveyed visitors stated they intend to make a purchase or do businesses with a company onsite, while exhibitors were expected to generate on average AED22 million as a result of participating in the event.

Property Monitor, the UAE’s leading real estate intelligence platform and the show’s data partner, cited a further 617 registered off-plan sales in the week following Cityscape Global, demonstrating the event’s impact in the real estate industry.

Lynnette Abad, Partner and Head of Property Monitor said: “It’s important to note that with both the registered DLD transactions during the show as well as the week after the event, off-plan sales for apartments outnumbered those for townhouses and villas.

“This highlights the shift in investors’ and end-users’ preference, which is likely backed by the location of the property, security of investment and income yields.”

Many exhibitors reported a successful year at Cityscape Global: Azizi Developments sold out their phase one units for AED12 billion waterfront project, Azizi Riviera; while an anonymous buyer of one Omniyat’s One Palm units broke the record for the most expensive penthouse, with a final price of AED102 million.

Additionally, Aldar’s ‘Water’s Edge’ project generated $109m (AED400m) in sales the first phase, citing that more units of the $653.4m (AED2.4bn) development will be available in the near future.

The show witnessed a host of new project launches and masterplan unveilings from major developers such as Nakheel's Dh4 billion worth of developments; Union Properties' Dh8 billion masterplan for MotorCity; and Deyaar's Dh1b South Bay in Business Bay.

Cityscape Global 2017 returned with support from Foundation Partners: Dubai Properties, Nakheel PJSC; Platinum Sponsors: Al Marjan Island, Binghatti Developers, Union Properties PJSC; Gold Sponsor: Tamleek Real Estate Registration Trustee; and Silver Sponsor: Maryapi Real Estate Development; Project Marketing Sponsor: Aqua Properties and Strategic Partner: Dubai Land Department.

رقم قياسي لمبيعات الوحدات على المخطط في سيتي سكيب جلوبال بقيمة 870 مليون درهم إماراتي

أكثر من 45,000 مشارك قاموا بزيارة المعرض العقاري الأكبر في الشرق الأوسط

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 12 أكتوبر 2017: ذكرت دائرة الأراضي والأملاك بدبي في تقرير خاص عن معرض سيتي سكيب جلوبال أن مبيعات الوحدات على المخطط التي أتمت خلال الفعالية بلغت قيمتها 870 مليون درهم إماراتي، مع توقعات باستمرار عمليات البيع خلال الشهر القادم بناء على نجاح المعرض، في الوقت الذي أشارت فيه الجهة المنظمة أن المعرض استقبل أكثر من 45,000 مشارك على مدار أيام انعقاده الثلاثة، بزيادة بنسبة 20% عن العام الماضي.

ولأول مرة في تاريخه، أتاح المعرض العقاري والاستثماري الأكبر في المنطقة، والذي اختتم أحداثه يوم الأربعاء 13 سبتمبر، عمليات البيع للمشاريع داخل الإمارات مباشرة من على منصات العارضين، الذين شاركوا بالمئات من داخل وخارج دولة الإمارات لاستعراض مجموعة من العروض والصفقات الحصرية للزوار.

وقال توم رودز، مدير معرض سيتي سكيب جلوبال: "أعداد زوار دورة هذا العام من المعرض كانت مشجعة للغاية، وأيضا عدد الصفقات التي تمت أثناء المعرض، هذا دليل على أن العروض الجذابة وخطط الدفع المرنة التي قدمها العارضون لاقت استحسان زوار المعرض".

وفي دراسة أجرتها على زوار المعرض، بيّنت إنفورما، الجهة المنظمة للمعرض، أن 66% من الزوار حضروا بنية الشراء أو التواصل مع الشركات العارضة لعقد الأعمال، في الوقت الذي توقعت فيه أن معدل الأرباح التي حققها العارضون إثر مشاركتهم في المعرض بلغ 22 مليون درهم.

وأوضحت بروبرتي مونيتر، المنصة الذكية الرائدة في القطاع العقاري بدولة الإمارات وشريك البيانات في معرض سيتي سكيب جلوبال، أن 617 عملية بيع لوحدات على المخطط تم تسجيلها خلال الأسبوع التالي لمعرض سيتي سكيب جلوبال، وهو ما يؤكد تأثير المعرض على صناعة العقارات.

وقالت لينيت عباد، الشريكة ورئيسة بروبرتي مونيتر: "من الملاحظ أن عدد التعاملات المسجلة في دائرة الأراضي والأملاك خلال المعرض والأسبوع الذي تلاه لمبيعات الشقق على المخطط قد فاقت مبيعات حجم مبيعات المنازل والفلل. هذا مؤشر على تحول في اهتمامات المستثمرين والمستخدمين النهائيين، والمدعوم بموقع العقار ومستوى الأمان في الاستثمار والعائدات المتوقعة".

وكان العديد من العارضين قد أعلنوا عن نجاح مشاركتهم في سيتي سكيب جلوبال، نذكر منهم عزيزي للتطوير، التي باعت وحدات المرحلة الأولى لمشروع الواجهة المائية الضخم البالغ قيمته 12 مليار درهم إماراتي؛ في الوقت الذي قام فيه مشتر -فضل عدم الكشف عن اسمه- بشراء شقة "بينت هاوس" ضمن مشروع ’أمنيات ون بالم‘ بملغ 102 مليون درهم إماراتي، الصفقة التي اعتبرت الأغلى لشقة طابقية.

وفي الوقت ذاته، حقق مشروع "ووتر إدج" التابع لشركة الدار، مبيعات بقيمة 109 مليون دولار أمريكي (400 مليون درهم إماراتي) في مرحلته الأولى، ممهدا الطريق لمزيد من الوحدات في المشروع البالغ قيمته 653 مليون دولار (2.4 مليار درهم إماراتي) والتي سيتم الكشف عنها في المستقبل القريب.

وشهد المعرض إطلاق مجموعة من المشاريع الجديدة من بعض كبار المطورين أمثال نخيل، التي أعلنت عن مشاريع بقيمة 4 مليار درهم إماراتي؛ والاتحاد العقارية التي أعلنت عن المخطط الشامل لمنطقة موتور سيتي والبالغ قيمته 8 مليار درهم إماراتي؛ وديار التي أطلقت برج ساوث باي في منطقة الخليج التجاري بقيمة مليار درهم.

يشار إلى أن سيتي سكيب جلوبال 2017 حظي بالدعم من الشركاء المؤسسين -دبي العقارية ونخيل، والرعاة البلاتينيون -جزيرة المرجان وبن غاطي للتطوير والاتحاد العقارية، والراعي الذهبي – تمليك أمين التسجيل العقاري، بالإضافة إلى الراعي الفضي - ماريابي لتطوير الاستثمار العقاري، وراعي تسويق المشاريع - أكوا العقارية، والشريك الاستراتيجي دائرة الأراضي والأملاك في دبي. √

Local🕔 15 October 2017

Latest Articles

  • No articles available

Tag Cloud