Middle East retook the title of world’s fastest-growing region for crude steel production recording an increase of 29.03 million tonnes according to World Steel data

Local🕔 17 December 2017

TEKNO 2017 to shed light on the growth of iron and steel

A report by World Trade Organisation indicated that the European Union remained the top exporter with a 38 per cent share of world exports of iron and steel. The Russian Federation rose from sixth to fifth position in 2016, while India climbed from tenth to eighth place.

“With growth in infrastructure and construction, the demand for iron and steel is on a surge. This growing demand is an indication of a robust world economy. While countries of the world are witnessing a gush in demand for steel, progress in the Middle East steel market has also been positive,” said Satish Khanna, General Manager of Al Fajer Information & Services, organizers of TEKNO 2017.

Organised by Al Fajer Information and Services, TEKNO 2017 is the region’s only international trade show exclusively for the manufacturing, technology and solutions, featuring specialised areas as Tube Middle East, Metal Middle East, Wire and Cable Arabia and Welding and Cutting Middle East.

“With new construction and infrastructure projects underway, the demand for steel will continue to grow across the region and internationally. With this goal in mind, TEKNO 2017 will showcase some of the latest innovations in the iron and steel industry and also outline the trends in the coming year” added Satish Khanna.

It is noted that the overall demand for the iron and steel will increase 1.6 per cent to 1.65bn tonnes next year, according to estimates by the World Steel Association. That compares with an underlying growth rate of 2.8 per cent in 2017. Additionally, in 2016 the Middle East retook the title of world’s fastest-growing region for crude steel production, as its four largest-producing nations recorded a combined 7.6 per cent year-on-year output increase to 29.03 million tonnes, according to World Steel data. Reports indicate that the steel industry is worth about $900 billion a year.

“Steel is used across varied sectors. As such it is used as a barometer to measure the economic growth of the country. With the Middle East witnessing uplift across diverse industries, the region is all set to maintain a positive momentum in the year to come. This year at TEKNO 2017, exhibitors and visitors will not only have an opportunity to connect to some of the world’s best players in the iron and steel industry, but also be able to witness some ground-breaking technologies surrounding the sector,” said Rupashree Singh, Exhibition Manager.

Featuring various sectors in the manufacturing industry, TEKNO is set to bring together a wide array of innovative and cutting edge technologies, smart machinery and material technologies.

المنظمة العالمية للصلب: "الشرق الأوسط يستعيد لقب الأسرع نمواً في العالم في انتاج الصلب الخام بزيادة قدرها 29.03 مليون طن"

أشار تقرير صادر عن منظمة التجارة العالمية إلى أن الاتحاد الأوروبي لا يزال أكبر مصدر بحصة قدرها 38 في المائة من الصادرات العالمية من الحديد والصلب. وارتفع الاتحاد الروسي من المركز السادس إلى المركز الخامس في عام 2016، في حين ارتفعت الهند من المركز العاشر إلى المركز الثامن. وقال "ساتيش خانا"، المدير العام لشركة الفجر للمعلومات والخدمات المنظمة لمعرض "تكنو 2017" من 17 الى 19 ديسمبر الجاري في دبي: "مع نمو البنية التحتية وأعمال الإنشاء والتعمير، فإن الطلب على الحديد والصلب آخذ في الارتفاع. ويشكل هذا الطلب المتزايد مؤشراً على وجود اقتصاد عالمي قوي. وفي الوقت الذي تشهد فيه دول العالم طفرة في الطلب على الصلب، كان التقدم في سوق الصلب في الشرق الأوسط إيجابيا أيضاً". ويعد معرض "تكنو 2017"، الذي تنظمه شركة الفجر للمعلومات والخدمات، هو المعرض الحصري الذي يستعرض مختلف الصناعات والحلول والتكنولوجيا، ويضم قطاعات متخصصة مثل " Tube Middle East" في مجال الأنابيب، و" Welding Middle East " في اللحام والقطع، و" Metal Middle East" في المعادن، و"الأسلاك والكابلات العربية". وأضاف "ساتيش خانا": "مع استمرار مشاريع البناء والبنية التحتية الجديدة، فإن الطلب على الصلب سوف يستمر في النمو في جميع أنحاء المنطقة والعالم. ومع وضع ذلك في الاعتبار، سوف يلقي معرض (تكنو 2017) الضوء على بعض من أحدث الابتكارات في صناعة الحديد والصلب والخطوط العريضة لاتجاهات تلك الصناعة الرائدة في العام المقبل". وبحسب تقرير للمنظمة العالمية للصلب، فإن الطلب العام على الحديد والصلب سيزداد بنسبة 1.6٪ ليصل إلى 1.65 مليار طن العام المقبل. ويُقارن ذلك مع معدل النمو البالغ 2.8% عام 2017. وبالإضافة إلى ذلك، استعاد الشرق الأوسط في عام 2016 لقب المنطقة الأسرع نمواً في العالم لإنتاج الصلب الخام، حيث سجلت أكبر أربع دول منتجة لها مجتمعة نسبة 7.6% على أساس سنوي، ليصل حجم الإنتاج إلى 29.03 مليون طن. وتشير التقارير إلى أن صناعة الصلب تبلغ قيمتها حوالي 900 مليار دولار سنوياً. وقالت "روباشري سينغ"، مديرة المعرض: "يستخدم الصلب في مختلف القطاعات. وعلى هذا النحو يتم استخدامه كمقياس لقياس النمو الاقتصادي للبلاد. ومع أن الشرق الأوسط يشهد ارتفاعاً في مختلف الصناعات، فمن المتوقع أن تحافظ المنطقة على زخم إيجابي خلال العام المقبل. وخلال معرض (تكنو 2017) هذا العام، سوف يحظى مختلف المشاركين والزوار بالتواصل مع كبار اللاعبين الدوليين في صناعة الحديد والصلب، وسيكون بمقدورهم الاطلاع على أحدث التقنيات الرائدة المرتبطة بتلك الصناعة". ويضم معرض (تكنو 2017) قطاعات مختلفة في الصناعات التحويلية، ويعرض مجموعة واسعة من التقنيات المبتكرة والمتطورة، والآلات الذكية وتكنولوجيا المواد.

Local🕔 17 December 2017

Latest Articles

  • No articles available

Tag Cloud